Внимание!!! При использовании этого эмулятора нельзя ставить на сервер другие патчи и эмуляторы. Этот эмулятор способен получать оригинальные SteamID для Steam и crackedSteam пользователей с серверов Valve - для этого в конфиге эмулятора есть строки, отвечающие за использование оригинальных библиотек. Если вы задаёте вопрос в данной теме, то он должен относится лишь к выделенным серверам и работе эмулятора. В вопросе должны быть указаны: Используемая операционная система; Версия эмулятора; Содержимое rev.ini/rev.cgf (под спойлером). Посты не соответствующие правилам (и форме выше) будут удаляться.
Описание: Запуск всех gcf/ncf и распакованных игр от Valve, и модификаций. Подключение к серверу всех клиентов, не зависимо от способа взлома. Генерация SteamID по IP адресам для всех клиентов. Отсутствие необходимости в дополнительных патчах (таких как VUP или REV_PATCH). Автоматическое подключение языкового и дополнительного gcf/ncf контента (например Half-Life High Definition). Возможность работы с gcf/ncf контентом из нескольких директорий. Поддержка 64 битных платформ. Поддержка Source SDK. Дополнительные возможности: Получение SteamID с серверов Valve для Steam клиентов; Отображения сервера в списке мастер-серверов Valve; Использования "псевдо" защиты VAC на сервере.
Пояснения: Под "srv_root" - подразумевается директория, в которой находится файл hlds.exe или srcds.exe (для серверов на безе GoldSource или Source движков соответственно).
GoldSource: В "srv_root" извлеките "rev.ini" из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". В "srv_root" создайте директорию "steam". В "srv_root\steam" скопируйте "steamclient.dll", "tier0_s.dll" и "vstdlib_s.dll" из директории с установленным Steam клиентом. В "srv_root" переименуйте "Steam.dll" в "steam_valve.dll". В "srv_root" удалите "steamclient.dll". В "srv_root" извлеките "steam.dll" и "steamclient.dll" из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". Если используется *.gcf кеш и отсутствует "ClientRegistry.blob", извлеките "revApps.ini" в "srv_root" из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". Настройте "rev.cfg" по своему усмотрению (не забудьте прочитать комментарии).
Source: В "srv_root" извлеките "rev.ini" из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". В "srv_root\bin" создайте директорию "steam". В "srv_root\bin\steam" скопируйте "steamclient.dll", "tier0_s.dll" и "vstdlib_s.dll" из директории с установленным Steam клиентом. В "srv_root\bin" переименуйте "Steam.dll" в "steam_valve.dll". В "srv_root\bin" удалите "steamclient.dll". В "srv_root\bin" извлеките "steam.dll" и "steamclient.dll" из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". Если используется *.gcf кеш и отсутствует "ClientRegistry.blob", извлеките "revApps.ini" в "srv_root" из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". Для активации разблокируемого оружия, извлеките "items_440.bin" в "srv_root\platform" из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". Настройте "rev.cfg" по своему усмотрению (не забудьте прочитать комментарии).
Примечание: Не забудьте отредактировать переменные SteamDll и ClientDLL!
srv_root\steam\steamclient.dll Оригинальный файл Steam клиента. srv_root\steam\tier0_s.dll Оригинальный файл Steam клиента. srv_root\steam\vstdlib_s.dll Оригинальный файл Steam клиента. srv_root\steam.dll Файл из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". srv_root\steam_valve.dll Оригинальный файл сервера, переименованный из "steam.dll". srv_root\steamclient.dll Файл из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". srv_root\rev.ini Файл из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z".
srv_root\bin\steam\steamclient.dll Оригинальный файл Steam клиента. srv_root\bin\steam\tier0_s.dll Оригинальный файл Steam клиента. srv_root\bin\steam\vstdlib_s.dll Оригинальный файл Steam клиента. srv_root\bin\steam.dll Файл из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". srv_root\bin\steam_valve.dll Оригинальный файл сервера, переименованный из "steam.dll". srv_root\bin\steamclient.dll Файл из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". srv_root\rev.ini Файл из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z".
srv_root\bin\steam\steamclient.dll Оригинальный файл Steam клиента. srv_root\bin\steam\tier0_s.dll Оригинальный файл Steam клиента. srv_root\bin\steam\vstdlib_s.dll Оригинальный файл Steam клиента. srv_root\bin\steam.dll Файл из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". srv_root\bin\steam_valve.dll Оригинальный файл сервера, переименованный из "steam.dll". srv_root\bin\steamclient.dll Файл из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". srv_root\platform\items_440.bin Файл из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z". srv_root\rev.ini Файл из архива "rev-emu_9.80_rc2.7z".
Я специально не стал переводить список изменений. Ибо нубы не поймут даже перевод, а остальным будет ясен и английский вариант.
19.09.2009 Fixed hlds +map problems Server Browser / favourites fixes Added items.bin from bir3yk ReadMe updated Maybe some more stuff 09.09.2009 Fixed most ServerBrowser Favourites bugs TF2 items bug fixed User item preference gets saved 31.08.2009 Readme updated. Fixed a lot of issues arround the GameServer. Fixed ServerBrowser Favourites (still a few bugs here and there). Cracked users can now choose their TF2 items. 21.07.2009 Updated interfaces needed for the latest games to work properly; Players information should be displayed correctly now (GameTracker, HLstatsX, ...); Fixed a bug where the DLL specified in ClientDLL wouldn't be able to read from steam_appid.txt; Removed "AddFavoriteGame" support for games which use SteamMatchMaking006 temporarily due to a bug. 05.07.2009 Legit Steam users now have access to their own user items when playing on your server (they aren't affected by DisableUnlockedItems setting - they always get their items) Game Server policy rules now apply even if you use ClientDLL setting Fixed few bugs caused by ClientDLL setting Changed the interface definition so now revEmu can only use Steam's steamclient.dll as ClientDLL; do NOT use steamclient.dll from "dedicated server.gcf" as it will surely crash your server. Fixed few bugs caused by the latest (RC2) update - you can now create L4D lobby again 17.05.2009 Updated the Steam2 user validation to recognize new revEmu clients 11.05.2009 Added the ability to use the serverbrowser located in the original steamclient. (Must use ClientDll option) Check out known bugs list Доступно только для пользователей 03.05.2009 Minor bug fixes Fixed a bug where the emulator would crash if you posted a callback with a plugin Fixed a bug where no-steam players wouldn't get displayed on Valve Master Server, with use of external module. For real this time Added revApps.ini to the package; you can use it instead of ClientRegistry.blob for GCF-based games 02.05.2009 Fixed a bug where platform.gcf wouldn't be mounted correctly for GoldSrc games, where revApps.ini was used instead of ClientRegistry.blob Removed the code which determines the appid automatically; you will have to specify the appid when launching the game with -appid parameter Added support for new games Fixed a bug where the server would reject the revEmu connecting client Fixed several other GameServer related bugs 29.04.2009 General bug fixes Reporting correct player information when using the original steamclient (finally) 22.04.2009 Added support for newer games 18.04.2009 Fixed some plugin problems when posting a callback (hopefully) Re-Implemented the stats module 29.03.2009 Fixed several SteamID related bugs Added support for newer games 21.03.2009 Fixed several SteamID related bugs Added some game server policy rules, so you can choose who to accept Fixed a crash Vista users were having with TF2 Fixed a bug where TF2 would crash if DisableUnlockedItems was set to True 13.03.2009 Team Fortress 2 will not crash anymore when you try to switch weapons (which you can't do anyway) Fixed a fps drop which appeared in the latest version Dedicated servers should not report appID as "205" anymore Fixed a minor bug in gameserver code when the external module is used 11.03.2009 Added the scout unlocked items in Team Fortress 2 Fixed a bug where users wouldn't get their items unlocked on a game server Fixed a bug where some 3rd party games couldn't get loaded with Loader Fixed some minor bugs in client - server communication Added the ability to use the external ClientDLL with all dedicated servers (NOTE: Not listen servers!) 28.02.2009 (steamclient) Added support for SteamGameServer external module 22.02.2009 (steamclient) Updated the interface to work with the latest update for Source 2007 engine Added an option to disable unlocked items (see rev.ini) 08.02.2009 (steam) Fixed a bug where Steam AppID would be improperly reported to Left4Dead dedicated server 08.02.2009 (steamclient) Added implementation for SteamRemoteStorage (allows developers to make modules for it) Game Server running the emulator will reject clients with old emulator. 04.02.2009 (steam + steamclient) Steam AppID will now be reported correctly (needed for HLSW etc) 04.02.2009 (steamclient) Fixed a bug where Rev Emu user would not send his SteamID to game server (causing STEAM_ID_PENDING) Fixed a bug where you couldn't specify steamclient.dll from Steam as your ClientDLL 03.02.2009 (steamclient) Fixed crash when adding bots in Day of Defeat: Source / Team Fortress 2 Source Engine 2007 servers now (finally) assign Steam IDs to players All servers can now be listed on Valve Master Servers All servers can now use VAC All servers can now assign regular SteamID to Steam client users Added an option to use game server related functions from original steamclient.dll. See rev.ini for more details 03.02.2009 (steam) Changed the rev emu validation to work with the new identification system in steamclient 15.01.2009 (steamclient) Partially implemented user stats. Added support for external modules. The external modules SDK is available at: Доступно только для пользователей 15.01.2009 (steam) Added support for proper steam user stats implementation
Описание: Попытка реализации функций эмулятора на *nix платформе.
Пояснения: Под "srv_root" - подразумевается директория, в которой находится файл hlds_run или srcds_run (для серверов на безе GoldSource или Source движков соответственно).
GoldSource: В "srv_root", извлеките "rev.cfg" и "libSteam2Auth.so" из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". В "srv_root", переименуйте "steamclient.so" в "steamclient_valve.so". Если в "srv_root" отсутствует "steamclient.so", переименуйте "steamclient_linux.so" в "steamclient_valve.so". Если в "srv_root" отсутствуют "steamclient.so" и "steamclient_linux.so", переименуйте "steamclient_i486.so" в "steamclient_valve.so". В "srv_root", извлеките "steamclient.so" из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". Если в "srv_root" отсутствовал "steamclient.so", переименуйте "steamclient.so" в "steamclient_linux.so". Если в "srv_root" отсутствовали "steamclient.so" и "steamclient_linux.so", переименуйте "steamclient.so" в "steamclient_i486.so". Настройте "rev.cfg" по своему усмотрению (не забудьте прочитать комментарии).
Source: В "srv_root", извлеките "rev.cfg" из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". В "srv_root/bin", извлеките "libSteam2Auth.so" из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". В "srv_root/bin", переименуйте "steamclient.so" в "steamclient_valve.so". Если в "srv_root/bin" отсутствует "steamclient.so", переименуйте "steamclient_linux.so" в "steamclient_valve.so". Если в "srv_root/bin" отсутствуют "steamclient.so" и "steamclient_linux.so", переименуйте "steamclient_i486.so" в "steamclient_valve.so". В "srv_root/bin", извлеките "steamclient.so" из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". Если в "srv_root/bin" отсутствовал "steamclient.so", переименуйте "steamclient.so" в "steamclient_linux.so". Если в "srv_root/bin" отсутствовали "steamclient.so" и "steamclient_linux.so", переименуйте "steamclient.so" в "steamclient_i486.so". Настройте "rev.cfg" по своему усмотрению (не забудьте прочитать комментарии).
srv_root/libSteam2Auth.so Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/rev.cfg Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/steamclient.so Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/steamclient_valve.so Оригинальный файл сервера, переименованный из "steamclient.so".
srv_root/libSteam2Auth.so Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/rev.cfg Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/steamclient_linux.so Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz", переиминованный из "steamclient.so". srv_root/steamclient_valve.so Оригинальный файл сервера, переименованный из "steamclient_linux.so".
srv_root/libSteam2Auth.so Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/rev.cfg Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/steamclient_i486.so Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz", переиминованный из "steamclient.so". srv_root/steamclient_valve.so Оригинальный файл сервера, переименованный из "steamclient_i486.so".
srv_root/bin/libSteam2Auth.so Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/rev.cfg Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/bin/steamclient.so Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/bin/steamclient_valve.so Оригинальный файл сервера, переименованный из "steamclient.so".
srv_root/bin/libSteam2Auth.so Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/rev.cfg Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/bin/steamclient_linux.so Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz", переиминованный из "steamclient.so". srv_root/bin/steamclient_valve.so Оригинальный файл сервера, переименованный из "steamclient_linux.so".
srv_root/bin/libSteam2Auth.so Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/rev.cfg Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz". srv_root/bin/steamclient_i486.so Файл из архива "rev-linux_emu_all_2.7_rc1_bf.tar.gz", переименованный из "steamclient.so". srv_root/bin/steamclient_valve.so Оригинальный файл сервера, переименованный из "steamclient_i486.so".
Я специально не стал переводить список изменений. Ибо нубы не поймут даже перевод, а остальным будет ясен и английский вариант.
10.10.2009 Brought up to date with Windows version 21.05.2009 Added Steam2 validation library Removed VUP mode since it is no longer needed Added the INSTALL file to the package Updated rev.cfg 03.05.2009 Added support for new games Fixed a bug where the server would reject the revEmu connecting client Fixed a bug where non-legit connecting players wouldn't get displayed on Valve Master Server with use of external module Fixed a bug where revEmu would read config from rev.cfg improperly Other minor bug fixes 01.05.2009 Refresh, proper version 2.3 30.04.2009 Some bug fixes Added support for new games 23.03.2009 Fixed a bug where some users wouldn't be able to use unlocked items on TF2 server in some cases Added Scout unlocks for TF2 server Added an option to disable unlocked items in TF2 Updated the game server to recognize the new revEmu 9.74 clients correctly Added game server policy rules so server hosters can choose which clients to accept